marți, 9 septembrie 2008

Lacul Rosu- Traseu Delta Dunarii :Sulina-lacul Rosu-Camping Rosu si retur.

Am plecat pe la ora 9 din Sulina, destul de multa liniste pentru acea ora.Mai zgribuliti si infofoliti ne clatim ochii in jur si incercam sa ne obisnuim cu dansul barcii.O luam inspre Tulcea, iar Sulina se termina incetisor, apar doar cate o casuta doua

Doi omuleti grabiti alearga fiecare cu mijlocul lor de transport

Dupa vreo 15 minute de "inotat" viram stanga pe canalul Busurca de unde incepe salbaticia Deltei sa-si faca aparitia.Precum micul chinez.. nu stiam ce sa fotografiez intai: pasarile sau peisajul ce ne inconjoara.Pentru inceput am ales sa "trag" dupa pasari.Desi erau foarte sictirite si nu se disperau decat cand eram aproape de ele... neavand un tele-ob cu auto-focalizare imaginile mele au aratat cam trase cu pensula.Asa ca am incercat cu un ob mai mic, iar zoom-ul e defapt crop din poza initiala.Acuma ca m-am scuzat destul, si voi sper ca m-ati si crezut, am sa pun cateva pasari de Delta.

Asta era in varianta calma, urmeaza si varianta speriataEra o chestie mica si albastra ce zbarnaia pe langa noi, abia daca o puteai vedea, si am reusit s-o "prind" e drept ca poza e proasta fiind distanta mare si personajul mult prea mic. E un pescarus albastruSi asta micu' nu ma suporta, in clipa urmatoare a si zbughit-o...

Tipu' asta cred ca era de la Primarie pus, nu s-a clintit de pe craca aia deloc, acolo l-am gasit si la intoarcere.
Sau poate era de plus si cu baterii Duracell numa' bun pentru a atrage turisti...
Mai dau si prin imprejurimi ,cu peisajul, apa era mult mai limpede decat mi-am imaginat eu c-ar fi.Ajungem in zona nuferilor galbeni si albi..

Mai era si un pescarus la odihna pe o frunza de nufar...

Cativa ulii ne priveau cam sceptici si se mai fataiau de colo colo...

Si un nufar alb...Din cate mai tin eu minte o luam spre lacul Rosulet si apoi ajungem in lacu Rosu...

Ajunsi la lacuri nu am mai folosit aparatul pentru ca , cat vedeai cu ochii era doar apa asa ca ne-am rezumat la poze de grup, toti omuletii din barca, deci hodina si tolaneala la soare pana la marginea cealalta a lacului.
La iesierea din Lacul Rosu pe o insulita erau ingramaditi o groaza de pescarusi, care la aparitia noastra au inceput sa falfaie care colo.

               Asta se odihnea... o fi fost la siesta! nu-l deranja zgomotul barcii.

Ajungem si la camping,

camping construit logic pe vremea lui tatuca pantofaru' si reconditionat si vopsit de astia de dupa big bangul revolutiei.Lucrul cel mai important este ca s-au amplasat mult prea des-intalnitele placute PROPRIETATE PRIVATA, desi chiar langa acea placuta scrie BINE ATI VENIT IN INIMA DELTEI.
Dupa cum se vede, mai era o placuta in care iti spunea ce nu ai voie sa faci, dar au uitat sa treaca acolo si faptul ca sunt foarte nepoliticosi cu turistii, defapt n-are rost sa manjesc articolul cu cele intamplate acolo... voi face o hazna separata. Ideea si sfatul meu e sa OCOLITI CAMPINGUL ROSU, eventual pauza de WC caci acela e sigurul loc ospitalier de pe insula.

Ne intoarcem pe acelasi traseu spre casa, si mai insetati de privelisti ca la dus.

                              ... si el tot din camping pleca... Stie el ce stie!

La intoarcere am folosit un filtru de polarizare pentru peisaje, si altfel ies imaginile ..isi merita toti banii

 
Inca cateva pasari...

Imagini ce nu au nevoie de comentarii

Ne apropiem de bratul Sulina, deci cam peaici se termina plimbarea noastra prin salbaticia deltei Dunarii, salbaticie cat a mai ramas.Ne mai saluta cateva pasari, defapt o iau la goana cand ne vad... oricum tot peacolo e.Important e ca le-am vazut noi.
Cam asta e povestea de azi... m-am chinuit destul de mult pana am pus toate pozele cap la cap, destule ore din timpul meu, deci asta inseamna ca-mi doresc mult sa impartasesc amintirile dintr-un loc asa special cum e Delta Dunarii si Sulina.Merita sa mergeti cat de repede, pentru ca la cum evolueaza treburile la noi in tara, fiecare ora e in defavoarea naturii si ecosistemului din acea zona.

Si-am plecat!                                   Numai Bine!







2 comentarii:

aristide spunea...

Superb! Mi-ai adus un licar de seninatate astazi. Multumesc! Felicitari pentru fotografii!

ela cald spunea...

Magnific!Ma bucur din suflet cand vad ca inca mai exista oameni sensibili.Felicitari! Bravo!!!