miercuri, 9 iulie 2008

Festivalul cantecului si dansului din Tara Chioarului... Satulung

Spre rusinea mea abia acum cand scriu articolul acesta am citit si eu titlul intreg al  acestui festival, pentru ca nu prea am putut sa-mi dau seama.Stiam doar ca e un festival cu muzica si port popular; ca el reprezinta Tara Chioarului si de ce... asta nu stiu nici acum .Tot ce stiu eu, e ca odata pe an se face un balci mare, mare in care cu mic cu mare fuguta, in parc sa vedem show. Eu alerg dupa porturile populare, batraneii se bucura ca se mai intalnesc si ei de pe sate si-si deapana amintirile de holtei sau  povestesc de bine si cu dor de prietenii lor absenti din motive duhovnicesti. Dar mezu' festialului e reprezentat de vanatorii acestor minunatii gastronimice si comerciale. 

 

Micii si berea sunt prezenti pe fiecare metru patrat al parcului.Si e un lucru bun pentru ca nici de devoratori nu se duce lipsa.

Daca esti mamica s-ai facut greseala sa-ti iei piticu' cu tine ai pe ce sa arunci banii, numai numai o sa taca "micuta sirena" si o sa-i faci pe plac trimitandu-l sa se arunce pe castele gonflabile

Sau cumparandu-i pistoale cu bilute, si alte jucarii toate traditionale si specifice unui festival autentic.

O cipercarie de standuri colorate atat ca produse cat si ca vanzatori, cu vesnicele si aceleasi kitch-uri dar care se pare ca prind la publicul infometat de a cumpara suveniruri bandane cu Guta, Parazitii sau mitraliere cu beculete.

Si foarte multa lume care circula si circula si se inghesuie sa caute nimic,

asta pana cand incepe adevaratul motiv al acestui festival ... adica aparitia concurentilor si ansamblurilor folclorice.


Aveam atatea planuri cu o saptamana inainte, am sa fac poze asa.. apoi asa.. dar din motive personale,impersonale si de lumina nu tocmai potrivita(asta ca sa-mi justific eu calitatea proasta a fotografiilor), n-a iesit deloc ceea ce-am vrut.

Mi-am indreptat mai mult atentia si obiectivul pe morosencele noastre in haine populare. Privindu-le atent puteai sa te teleportezi in timp undeva la tara cu 80 de ani  urma, iti dadeai seama ca fetele pot fi frumoase si daca nu au decolteul de un metru patrat sau fuste care au latimea unui fular, sau alte accesorii cool si trendy. Sigur nu era nevoie ca acele fete sa ia aminte din reviste care te invata cum sa fi frumoasa sau alte povestiri adevarate.

Sper, defapt sunt convins ca-mi veti da dreptate


Eee, e drept ca ne mai folosim si de tehnica moderna ca sa aratam bine... erau cotatoare pe vremuri ...dar is bune si mobilele

Ne mai macina si gandurile...





Apar si primii curiosi care tot intrau in cadru...unii mai jmecherasi

Altii mai flamanzi...

Dar toti veseli si pusi pe joaca si mai ales pe fugareala;  saracele mame cred ca le jucau ochii in cap precum cameleonului incercand sa-i fileze in multime si sa nu-i piarda.




Facem o pauza de masa... ca e gata colacu' si revenim

Iar la scena ...ne concentram putin



Nu mai e mult si le vine randul


Emotiile isi fac aparitia, foarte atente la concurenta...


Cu mic ...


Cu mare...

Cateva repetitii inainte...

Ceterasii sunt in forma!


Si cateva poze de grup




Acum ca toate-s pregatite sa inceapa dansul!








Si-am mai fi stat noi peacolo dar trebuia sa mergem si acasa...


Asa ca.. Multam de vizita si


                  NUMAI BINE!!!!

3 comentarii:

Me and YOU spunea...

Nu ştiu alţii cum sunt, vorba lui Creangă, dar eu îi dau crezare lui Blaga că veşnicia s-a născut la sat.

Catalin Negru spunea...

multumesc pt comentariu :). As incerca sa iau legatura cu tine, sau macar sa-ti vizitez si eu blogul dar e restrictionat mie. Poate reusesti sa luam cumva legatura...ai id-ul meu la contact.
Multuemsc incaodata

Me and YOU spunea...

Cu plăcere nespusă...de fiecare dată când intru pe blogul tău. Intru zilnic, în speranţa descoperirii unui alt univers imagistic.
Îmi place să privesc fotografii, mai ales când se simte că-s făcute cu toată fiinţa, cu toată placerea sufletului. Cascada aceea m-a predispus la cateva rânduri de ... scriere:)